Порівнювати чи не порівнювати)
📙Звичайно, порівнювати, але пам’ятати, що не кожен прикметник має особливість утворити ступінь порівняння.
Зараз йдеться про прикметники)
Колись у школі ви вчили розряди прикметників за значенням. Якщо ви їх не розрізняєте, то можете помилятися у використанні ступенів порівняння. Бо не усі прикметники, які відповідають на питання який?, мають ступені, а тільки якісні. Як їх відрізнити (щоб ви могли згадати), дивіться презентацію https://www.youtube.com/watch?v=ovnbkz_qIEA.
🎯Тепер зрозуміло!
🗣Не можна утворити «найвишневіший», бо прикметник «вишневий» - відносний, утворений від іменника «вишня», з ним не можна утворити сполучення «дуже вишневий».
🗣А прикметник «найлисіший»? Лисий – точно ж якість. Тому - це якісний. Чому так ми не вживаємо? Бо є певні ознаки, які не можуть уже більше порівнюватись: якщо людина лиса, то куди ж ще більше або менше; якщо людина боса..; якщо людина глуха.., якщо людина гола… Зверніть увагу! Це ті ознаки, які ми або уже змінити не можемо, або констатуємо факт (гола, боса). Ми швидше розповімо, що на нас одягнуто або взуто, ніж скажемо, що це зроблено наполовину.
Детальніше про особливості утворення ступенів порівняння – наступного четверга.
‼️Домашнє завдання: поспостерігайте, які прикметники ви найчастіше вживаєте: якісні, відносні, присвійні. Мета: навчитися відрізняти один розряд від іншого)
#українськоюзалюбки #прикметник #граматичніпомилки
Коментарі
Дописати коментар