Теорія та практика - фундамент та будівля

Будь-яке навчання має у основі теорію, а потім на цю основу вибудовують певну кількість поверхів  практики.

На кожному поверсі відпрацьовують навички, уміння та здобувають компетенції – від простих (нижні поверхи) до складних-творчих (верхні поверхи). Ці уміння відпрацьовуються настільки якісно, що вони стають автоматичними – компетентністю у цьому питанні.

Так і у навчанні читанню: треба знати та розпізнавати букви, розуміти чим звук відрізняється від букви, розрізняти звуки, впізнавати однакові букви, написані різними шрифтами (це ще й  активна підготовка до письма). Саме ці особливості я вклала у відео про букву. І це основа нашого будинку.

Шановні дорослі, ви ж знаєте, що коли ви подивитеся відео, але не попрацюєте з цим на практиці, то вам не вдасться багато з того запам'ятати (а зважте, що ваш досвід та уміння працювати з інформацією не такі, як у вашої малечі), то а що ж може запам'ятати дитина?

Саме тому до кожного відео створюю вправи, щоб можна було попрактикуватися.

Перша вправа до кожної букви окремо – це вправа формату пара/ немає пари.

Перед дитиною з'являються дві картки. Треба за кольором вказати: пари чи ні.

Особливість: букви написані різним шрифтом, букви велика та маленька, хоча це одна і та ж буква, наприклад «А».

Методична рекомендація: хай дитина називає букву (буква «а» велика синя, буква «а» маленька зелена).

Розвиваємо одночасно: сенсорику (розрізнення кольорів), уважність (побачити букви однакового кольору). А ще мимоволі дитина звикає, що кожну букву можна написати по-різному та несвідомо запам'ятовує різні форми букв.

Увага! Якщо дитина десь помилиться, коли буде вказувати велику чи малу букви (особливо, коли вони однаково пишуться  і тільки розмір мають різний), то не переймайтесь – наше завдання на цей момент познайомити з цим.

Якою є вправа та як можна попрацювати з малечею – побачите на відео

https://youtu.be/fh5okx99QjQ

Відео записано, як тренажер, дитина може разом зі мною вчитися бачити пари.

Хоча варто потренуватися (пограти) самостійно – покликання на курс з інтерактивними вправами  https://sites.google.com/view/interaktyvnivpravy

Вчимось разом

#вчимосьчитати #вчимосьписати #букви #вчимобукви #звуки #вчимозвуки #українськамова

 

 

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Порівнювати чи не порівнювати)

Народознавство