Публікації

Пряма мова

Зображення
  Перейдіть за покликанням "Цікаво? Читати далі" - зможете переглянути відео https://youtu.be/A-34oa17tBQ Досить часто ми хочемо передати чиїсь слова дослівно, але як це правильно оформити, не помилившись з розділовими знаками. Дивіться відео, запам'ятовуйте розділові знаки, підписуйтесь на канал)

Підсумовуємо, але далі буде...

Зображення
Протягом багатьох тижнів... ...ми з вами згадували, як краще поєднати числівник з іменником, які іменники сполучаються з числівниками, а які - ні, яку форму приймає іменник біля кількісного числівника) Тепер варто усе це підсумувати, бо особливостей насправді дуже багато і вони між собою перегукуються. Значить, нам легше буде розібратись. Зверніть увагу, що варто знати, як поєднується "один", "два" чи "п'ять", і ви уже не помиляєтесь у поєднанні іменників з більшістю кількісних числівників - а це тільки три картки, які ви опрацюєте, і варто тільки запам'ятати число, у якому буде стояти іменник, окрім форми Р.в. з Н.в. деяких числівників. Ой, як заплутано! А ви самі перегорніть картки і переконаєтесь, що усе зрозуміло. Далі про Р.в. відмінок більше написано, бо саме він є найпопулярнішим, коли ми приєднуємо іменник, то варто про це пам'ятати. А ще допізна створювала з цієї теми презентацію, яку можна подивитись, перейшо

❓О котрій годині?

Зображення
Вам треба визначити місце та час зустрічі? То про час потурбуйтесь особливо, щоб ваш співбесідник міг вас правильно зрозуміти. Особливими є форми від нуля до тридцяти хвилин. Так, години рівно, чверть та половину позначаємо, додаючи прийменник о: о восьмій, о чверть на... о пів на.. А усі інші із прийменником у: у п'ять хвилин на дев'яту або у двадцять шість хвилин на восьму.

Котра година?

Зображення
Це найважче... Саме у цей час для мене залишається найважчим саме правильно позначати час. Чому? Бо немає практики, бо мешкаю у російськомовному регіоні з народження, бо просто немає часу над цим працювати... Коли ми вчимо дитину розпізнавати час? У дошкільному віці починаємо, а в початковій школі закінчуємо. Далі вона просто послуговується вивченим. То ось чому я ніколи не була дотична до цієї теми на уроках, бо кожен повинен це робити вчасно! Тобто якщо батьки та вихователі, учителі початкових класів правильно вимовляли українською мовою дані конструкції, то дитина у майбутньому це теж робила грамотно. Як було зі мною? Я послуговувалась у дитинстві суржиком та російською вчилась у школі.

Котра година?

Зображення
Продовжуємо правильно називати позначення часу. Якщо вам треба вказати час від 01 до 30 хвилин, то застосовуйте прийменник НА і вказуйте наступну годину: 7.05 - п'ять хвилин на восьму 9.20 - двадцять хвилин на десяту Минулого разу ми вказували чверть та пів, як позначення часу, але паралельно можна вказати п'ятнадцять або тридцять - як вам буде зручно, але не забуваємо про прийменник НА: 4.15 - чверть на п'яту або п'ятнадцять хвилин на п'яту

Про позначення часу

Зображення
У моєї бабусі був годинник, який відбивав час щоп'ятнадцять хвилин. Для нас це було звично, бо вдома годинник з маятником, який щопів години теж сповіщав про плинність часу. Але вказували час ми російською, хоча у мовленні було перемішано як російські слова, так і українські. Так вживалось! Так було прийнято! Та і викладалось мені російською у школі та училищі. І до сьогодні я не досконало цим матеріалом володію. Спробуємо зрозуміти, як правильно українською. У цьому дописі тільки певні відтинки часу у художньому або розмовному стилі, офіційно-діловий не чіпаємо зовсім (там треба слова "година" або "хвилина" зазначати обов'язково).

Відмінювання числівників від 5

Зображення
Новорічні свята добігають майже кінця, але наша числівникова казка ще не закінчується Сьогодні відмінювання тих числівників, у яких можна заплутатись: від 5 до 20 + десятки 30, 50, 60, 70, 80 мають паралельні форми (тобто ми можемо вживати однаково на рівних умовах: сімдесяти та сімдесятьох) Зверніть увагу! Десятки: хоч і мають два корені, але змінюється тільки другий. усі сотні від 200 до 900