#українськоюзалюбки



🎯Ходімте зі мною – і я влюблю вас у мову, ви будете насолоджуватись будь-яким словом і високим рівнем грамотності)

📙“Чужу мову можна вивчити за шість років, а свою треба вчити все життя,” – сказав колись Франсуа Вольтер

🇺🇦Мова… Це так сумно. Або – це так страшно. І саме тому ми не завжди зважаємо на цей інструмент, яким послуговуємось у повсякденні. Так, будь-яка мова – це інструмент вираження наших думок як усних, так і письмових.
Днями до мене звернулась Natali Shevchenko-Medvedeva, адміністратор групи у ФБ “Помічник для вихователя” із проханням щодо удосконалення усного мовлення. Так, це дуже відповідально бути грамотним, разом з тим й захопливо.

Доля розпорядилась так, що я стала філологом. Ніколи не думала, що так трапиться. Але ніколи не жалкувала. Бо кожне правило пропустила через себе – і тому розумію, чому можна припускатися помилок (саме механізм), і пояснюю цей механізм іншим. Я впитувала знання в інституті і вчуся досі. Я мешкаю у місті, де панує суржик – і місцеві поважні люди пишаються тим, що саме ним послуговуються.
Чи знаю я усі особливості мови? Ні, але я кожного дня щось удосконалюю у своїх знаннях та уміннях і хочу допомогти вам удосконалитися теж.


Чи, справді, вивчення мови – сумна історія? Ні! Мова – це неймовірний інструмент, який захоплює та перетворює тебе на вільного птаха, бо ти можеш донести свою думку іншим.
Чи так страшно вчити мову? Не знаю. Я люблю вчитися. А ще я люблю множитися у своїх учнях, передаючи їм свої знання. Не треба боятися – треба вдосконалюватися.
Чому ж ми не володіємо мовою досконало? У кожного власні причини.
Як я вчу мові? Лексику через пояснення кожного слова, а усе інше – через правила. І точно знаю, що момент розуміння правила – найважливіший.

Чому саме я? Бо вперше я зрозуміла, що можу навчити, коли одинадцятикласниця перемогла на районному етапі олімпіади (то було через чотири роки роботи вчителем). Так, я не очікувала. Бо ученицю спеціально не готувала, а вона прийшла і перемогла зі знаннями, що отримала у класі. Потім таких перемог було багато. І найважливішою перемогою стали учні, які першими здавали ДПА у форматі ЗНО – та за всеукраїнським рейтингом ми посіли 285 місце серед 7000 шкіл. Потім були медалістки, які підтверджували свої знання балами з ДПА – 11 та 12.

Саме тому ми з Тренінговим центром СУТО започатковуємо рубрику #українськоюзалюбки.

Моя мета не вказати на помилки, а допомогти їх позбутися)

Анонс: Сьогодні перша публікація – види помилок. Про помилки та мовлення усне та писемне.



Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Балада "Ой, летіла стріла"

Народознавство