Публікації

Про помилки

Зображення
Не буду розповідати про недоцільність боятись помилок, бо якщо ви почнете з ними боротися, то швидше подолаєте свій страх. Тож долаємо перші страхи , перетворюючи їх на видимі об’єкти. 🎯 Види помилок: 1. Орфоепічні (ті, яких ми припускаємось в усному мовленні). Неправильно вимовляємо звуки або наголошуємо склади. 2. Лексичні (ті, які пов’язані зі словами). Вживаємо слова у невластивому для них значенні або слова з інших мов, які не є унормованими. 3. Граматичні (ті, які утворюються на межі між словами у словосполученні або реченні). Неправильне утворене чи вжито форму слова або побудоване речення чи словосполучення.

#українськоюзалюбки

Зображення
🎯 Ходімте зі мною – і я влюблю вас у мову, ви будете насолоджуватись будь-яким словом і високим рівнем грамотності) 📙 “Чужу мову можна вивчити  за шість років, а свою треба вчити все життя,” – сказав колись Франсуа Вольтер 🇺🇦 Мова… Це так сумно. Або – це так страшно. І саме тому ми не завжди зважаємо на цей інструмент, яким послуговуємось у повсякденні. Так, будь-яка мова – це інструмент вираження наших думок як усних, так і письмових. Днями до мене звернулась Natali Shevchenko-Medvedeva, адміністратор групи у ФБ “Помічник для вихователя” із проханням щодо удосконалення усного мовлення. Так, це дуже відповідально бути грамотним, разом з тим й захопливо. Доля розпорядилась так, що я стала філологом. Ніколи не думала, що так трапиться. Але ніколи не жалкувала. Бо кожне правило пропустила через себе – і тому розумію, чому можна припускатися помилок (саме механізм), і пояснюю цей механізм іншим. Я впитувала знання в інституті і вчуся досі. Я мешкаю у місті, де панує суржик – і місцеві

Про наголоси

Зображення
Про наголоси... Коли ще працювала у школі, то був період, що обіймала посаду завідуючої кафедри "Української філології, історії та права". Як завжди, була непосидюча, то на сходах гімназії розмістила на стінах аркуші із правильними наголосами. Усі, хто переміщувався сходами, автоматично щось нове ловив зором. В учительській було багато питань, на кштальт: "А що саме так правильно?" Випускники дякували, бо могли невимушено повторювати. Я це згадала, бо зараз мої розповіді у ФБ   https://www.facebook.com/profile.php?id=100007969150288  та інстаграм  https://www.instagram.com/ukrainsalybky  перетворились саме на подібне.

10 кроків до продуктивного іспиту

Зображення
Як прийти на іспит із ясною головою та зберігати продуктивність якомога довше Покроковий порадник читайте 

Пароніми ЕФЕКТИВНІСТЬ і ЕФЕКТНІСТЬ

Зображення
Пароніми. У чому їх особливість? Вони вимовляються МАЙЖЕ однаково - тому їх можна сплутати. Зверніть увагу, що у одному із слів є ще один суфікс, і від цього слово тільки схоже на попереднє. А значення у них різні. З подібним у нас є кілька груп, які зібрані у цьому дописі. ЕФЕКТИВНІСТЬ. Дієвість (ефективність виховання, ефективність застосування добрив) ЕФЕКТНІСТЬ. Властивість ефектного; здатність справляти сильне враження (ефектність жесту, зовнішня ефектність) ЕФЕКТИВНИЙ. Який має потрібні наслідки, найбільший ефект, який викликає ефект. Вживається зі словами: метод, прилад, промисел, промова, робота, слово, використання, добриво, співробітництво, ліки. ЕФЕКТНИЙ. Який справляє сильне враження, ефект; розрахований на це. Вживається зі словами: засіб, одяг, рух, жінка, картина, поза, сцена, вбрання, виконання, враження, світло. АФЕКТИВНИЙ. Пройнятий афектом; емоційний: афективна лексика. ЕФЕКТ. Сильне враження, викликане кимсь, чимсь; наслідок якихось дій, зах

Мати право на помилку...

Зображення
Чи може людина помилитись? Зверніть увагу, не помилЯтись, а помилИтись. Може, звичайно. То чому ж тоді вчителям не пробачило суспільство помилки? Бо саме вчителі не пробачають помилок своїм учням (у більшості випадків), і відразу оцінюють діяльність. Чи завжди треба це робити? Впевнена, що ні. Був час, коли я тільки-но прийшла до школи як вчитель, система перейшла на дванадцятибальну систему оцінювання, і у нас, вчителів, була можливість не ставити поточних помилок. Я "кайфувала" (пробачте за таке слово, але по-іншому виразити відчуття не можу). Чому саме так почувалась? Бо могла проводити багато тренувальних вправ - і діти не боялись їх виконувати, навіть біля дошки. Ми працювали на результат - показати свої знання на контрольній. Учні могли помилятись, виправляти, працювати над помилками, щоб потім виконати підсумкове завдання. Учні не боялись. Не боялись помилитись, бо їм не буде поставлено оцінку. А саме такийй ланцюжок: помилка - оцінка. І учні бояться саме

Іменник. Кличний відмінок

Зображення
Чому кличний відмінок - складно? Бо у множині він схожий з називним, і у деяких формах однини теж. Бо його треба почути і, звичайно, виділити комами. І тут найскладнішим є те, що інколи ми не усвідомлюємо, що звертаємось - тому не виділяємо на письмі. А ще - ми не звикли використовувати його форми, бо, уподібнюючи нашу мову до російської, забувався кличний відмінок, не використовувася. Та й спілкувались здебільшого російською. Переходьмо на українську. Знаходьмо для себе нові форми кличного відмінка та використовуймо їх у звертаннях, при цьому не забуваючи відокремити звертання, коли пишемо) Дивіться відео  https://www.youtube.com/watch?v=GddRrqaP3E0     # іменник   # кличний_відмінок   # успішне_навчання   # українською_залюбки